Landstede Groep

Onze verhalen

Jon Westerink over het onderlinge gevoel van vertrouwen 03-12-2018 “ De meeste studenten hebben problemen met plannen, organiseren en hebben structuur nodig” “Wanneer het onderlinge gevoel van vertrouwen er is, dan hoop je (en dat gebeurt meestal ook....) dat de student zich prettig voelt en de resultaten beter worden” Jan Grijpma: "Nooit te oud om te leren" 30-11-2018 Mijn eerste ervaring met een maatje: theorie en praktijk. De jongere is in ontwikkeling, een geestelijk en lichamelijk rijpingsproces voltrekt zich. De omgeving van het kind; de ouders en verzorgers, docenten, mentoren, coaches, kunnen hierbij voorwaarden scheppen in pedagogische en onderwijskundige zin. Persoonlijke betrokkenheid op de leerling/student met zijn of haar leefomgeving is zo’n voorwaarde. Afscheid Jan Elbrecht na tien Maatjesjaren 01-01-2016 Het onderwijs zit diep in de genen van Jan Elbrecht. Hij is zijn loopbaan in het onderwijs begonnen als onderwijzer op een basisschool. Hij heeft daarna De Sprankel opgericht, een van de fusiescholen waaruit Landstede is voortgekomen. Jan herinnert zich de pioniersfase van de Sprankel nog levendig toen, met een groep zeer gemotiveerde mensen, een toonaangevende onderwijsinstelling is ontwikkeld. Student en jongste Maatje Adnan aan het woord 07-08-2018 Adnan Meral is de zoon van een Turkse gastarbeider die in de jaren zeventig van de vorige eeuw uit Izmir naar Nederland is gegaan. Zijn moeder is later gekomen en de drie kinderen van het gezin zijn allemaal in Zwolle geboren. Adnan is een opvallend maatje, door zijn leeftijd en doordat hij het enige maatje is dat zelf nog studeert. Kim de Vlieg 07-08-2018 Kim "De Vlieg" Als ze tegenover mij zit doet ze haar bijnaam alle eer aan: ze staat klaar haar mooie, tere vleugels uit te slaan, erop uit te vliegen en te landen op haar favoriete plek. En de bijnaam, dat vindt ze prima, want met nog drie andere meiden in de klas die ook Kim heten, moest er wel een naam bij om duidelijk te maken wie bedoeld werd.
Pagina 2 van 2